Thursday, September 24, 2009

Lill-Babs stämmer Basshunter

- Han har fuskat till sig sina hits, dundrar Barbro "Lill-Babs" Svensson från sin blogg. Alla måste få reda på det här. Hans lyssnare, Sveriges Radio och hela den globala musikindustrin.

- Jag hörde nästan direkt att det var något som inte stod rätt till efter att jag "köpt" hans skiva på nätet. Det är riktiga låtar som är proffsigt mixade, men det är som att han försöker dölja någonting, som en HIV-smittad gris med en fantastiskt kompetent bromsmedicin.

- Har nu lyssnat på skivan dagligen de senaste veckorna och tror att jag är något på spåren men fortfarande hittar jag inte det jag söker. Därför lämnade jag idag in en stämningsansökan så att det tillsätts en ordentlig utredning, och om du läser det här Basshunter ska du veta det där jag precis skrev och att jag tycker att du ska träda fram självmant nu innan det är försent. Karlar som kan stå upp för sina misstag är något av det manligaste jag vet.

Basshunter har kommenterat stämningen i sin Basshunterblogg.

- Jag försöker bara ha lite kul, nåt som ni vuxna aldrig kommer att förstå.

No comments:

Post a Comment