Monday, September 21, 2009

Samuelsson - Världens starkaste hjärta.

När Magnus i våras vann "Let's Dance" i TV4 var det nog många som trodde att han lagt "Världens starkaste man" på hyllan, men det var inte för dansens skull.

- Många gamla fans har övergett mig i och med dansandet, säger Magnus Samuelsson men rycker på axlarna. Jag har alltid bevisat grejer för mig själv, inte för någon annan. Jag har aldrig bett om några fans, men självklart har jag varit tacksam och stolt över de jag haft.

På frågan om Magnus kommer att försöka bli "Världens starkaste man" igen svarar han lite avvikande.

- Jag hade fram till förra hösten det i åtanke, men det finns vissa moment i tävlingen som jag inte kan utföra längre. Vissa moment som gör för ont helt enkelt, inte i musklerna men i hjärtat.

Magnus vill inte svara mer på frågor om tävlingen, men hans fru Kristin berättar lite senare för oss om punkterna de lagt till i tävlingen.

- Först skulle han klämma ihjäl en hamster med bara en hand, sen ett marsvin följt av en kanin, en tax och sist en hjort. Och Magnus kunde inte med att krama ihjäl hjorten. Han säger att de är stolta djur med hög moral och ett fredligt lynne. Hamstrar och andra djuraffärdjur struntar han i. Han har övat här hemma på marsvin och pungdjur i månader, men när de utan förvarning klev fram med en hjort till Mankan gick luften ur honom.
- Det var sorgligt att se honom och jag tror att det var riggat, säger en besviken Kristin.

Enligt Kristin Samuelsson hade hjortincidenten mycket att göra med hans vinst i "Let's Dance".

- Han lovade sig själv att bevisa något antar jag, och jag har alltid stått bakom Mankan till hundra procent - han är ju så stor, skrattar Yvonne.

No comments:

Post a Comment