Friday, September 18, 2009

Tobbe Trollkarl förnekar torgdiss

Den svenska TV-programledaren Tobias "Tobbe Trollkarl" Blom, förnekade igår återigen att han skulle ha uppträtt nedlåtande mot en funktionär den 29e september förra året då han genomförde en trolleriföreställning på Stortorget i Nässjö.

- Det är lögn baserad på påståenden, menade Tobias från TV4s morgonsoffa.

Tobbe Trollkarl är en av Sveriges i särklass mest bokade barn & familjeunderhållare och har efter många år i TV4s barnprogram "Lattjo Lajban" och över 250 000 sålda ex av "Tobbes Trollerilåda" blivit något av en Joe Labero för de små.
Med framgångarna i "Let´s Dance" har han blivit en angelägenhet för hela familjen.

Men efter folkfestveckan i Nässjö i september förra året finns det numera också dom som inte bara förknippar den folkkära trollkarlen med kvalitativ familjeunderhållning.

Janne Tillas, 37, ungdomsledare från Nässjö IF hade anmält sig att jobba ideellt under festdagarna och utsetts till att vara Tobbes logevärd före, under och efter showen. Enligt Janne uppträdde Tobbe nedlåtande mot honom när han bara försökte göra sitt jobb.

- Jag tog det väldigt hårt, särskilt som jag länge sett fram emot att få träffa honom IRL, men när jag sträckte fram handen så vägrade han ta i den. Han tog inte i mig och då var det som om något brast. Jag blev förbannad eller ledsen rent ut sagt, men som tur är har jag efter många år som ungdomsledare lärt mig hålla huvudet kallt. Hade jag inte gjort det vet jag inte vad som hade kunnat hända.

Janne Tillas har idag tappat all respekt för Tobbe Trollkarl.

- Ja tyvärr är det så. Jag byter alltid kanal eller stänger av TVn varje gång den där sprätten dyker upp i rutan. Mina barn får inte heller se på några program som han är med i och blir de arga så åker jag och köper pizza eller hyr film till dom.

Tobbe Trollkarl själv har konsekvent förnekat anklagelserna om att han skulle uppträtt nedlåtande och igår gjorde han det igen då han bjudits in som gäst i TV4s morgonsoffa.

- Det är en lögn baserad på ett påstående som är mytiskt och omöjligt att bevisa, sade han till tittarna.

Janne Tillas suckar uppgivet när Nyhetstrumman söker upp honom för en kommentar
.

- Vad kan jag säga? Han vet att hans ord väger mer än mitt för att han är kändis och det känns fördjävligt verkligen. Jag önskar att kommunen aldrig hade valt att boka honom.

No comments:

Post a Comment