Monday, January 25, 2010

Christina Schollin flyttar ut i vildmarken.


- Det stämmer mycket väl, säger en stressad Schollin. Jag har gjort allt jag kunnat här och nu ger jag mig av, lika plötsligt som jag kom. Jag såg den där filmen om den där killen som bara packar och drar. Jag tänkte - Christina - du står och säljer änglar i en butik i Gamla Stan. För det är ju vad jag gör, och så tänkte jag att äventyret, det finns därute.

Vad som kommer hända med butiken och änglarna är ovisst eftersom Schollin inte planerat så mycket än.

- Inte så mycket nej, jag tänkte att jag skulle sticka efter min födelsedag i december, men det har ju varit så jävla kallt.

Christina slog igenom i filmen "Änglar, finns dom..." men kommer bli ihågkommen som Birgitta Wästberg i serien Tre Kronor.

- När du sitter på din redaktion och plitar ner det här medan jag vandrar väster ut från Abisko med Lapporten i horisonten ska du nog se att hur jag blir ihågkommen är ditt huvudbry, inte mitt.

Christina sjasar ut oss ur butiken bryskt och klämkäckt, och jag kan inte mer än hålla med henne.

No comments:

Post a Comment