Monday, January 25, 2010

Sauk blir Saukman


Den populära gamla skådespelaren, tidgare känd som Stefan Sauk, har under veckan som gått genomfört ett lyckat byte av efternamn och heter numera Stefan Saukman.

- Det här är en gammal barndomsdröm som går i uppfyllelse. Jag borde gjort det här mycket tidigare, men det har liksom bara inte blivit av.

Efternamnet ska man enligt honom själv uttala på amerikansk engelska.

- Precis som min barndoms gamla superhjältar. Missförstå mig rätt, jag tror inte att jag kan flyga eller har några andra speciella egenskaper att lösa brott med, jag är bara en helt OK filmstjärna som vill strö lite extra stjärnglans över sig själv. That´s it.

Saukman hoppas vidare att namnbytet kan bidra till att ge hans internationella karriär en uppsving.

- Ja, jag vet ju inte riktigt hur de resonerar där borta i Hollywood, men med mitt nya efternamn lär jag i allafall höja en del ögonbryn, vilket i förlängningen rimligtvis borde leda till välbetalda roller i nån storproduktion.

Stefan Saukman har inte längre nån drömroll han strävar efter att få men säger att det vore kul att göra något som utspelar sig i rymden.

- Saukman in space kanske den filmen skulle kunna heta, säger han och fimpar cigaretten, betalar notan och lämnar bordet.

No comments:

Post a Comment