Sunday, September 13, 2009

Laila Bagge tar nya grepp.

En ny säsong Idol har precis dragit igång och med den, självklart Laila Bagge.

- Jag har faktiskt ingen koll på vilken säsong vi är inne på, säger en jäktad Laila, men gud vad roligt det är.

Många har under åren reagerat mot att juryn är lite väl elak mot vissa av de aspirerande idolerna. Enligt Laila Bagge har man ett ansvar mot sig själv att vara beredd på att få kritik.

- Ställer man sig och "kräks" på mig, Anders och Andreas, då kräks vi tillbaka. Plus att vår producent uppmuntrar bra TV. Men det är mycket lättare att vara snäll än dum, skrattar hon.

Vad många inte vet om Laila Bagge är att hon bara äter "micromat".

- Absolut. Jag lagar all min mat i microvågsugn. Det är helt fantastisk. Du stoppar in en kall liten pizza, stänger luckan och knappar in tiden, och effekten - det tar bara några minuter för pizzan att bli klar. Förut var det Bake Up Pizza som gällde, men det går mycket snabbare i micro än i vanlig ugn, säger hon. Men jag äter inte bara pizza, utan värmer ofta hemlagad mat. Min pojkvän är en fantastisk kock, dock hinner jag aldrig äta medan det fortfarande är nylagat. Efter en hetsig dag på Idol-jobbet är det skönt att komma hem och slänga en plastlåda i micron. Värmer jag ris brukar jag hälla i någon skvätt vatten. Vattnet sprider värmen bättre i riset som annars lätt blir torrt.

Laila tror det kommer bli en spännande säsong Idol i år, och hennes egen fokus kommer i år att skifta lite från tidigare.

- Ja, i år kommer jag framförallt att försöka drilla fram ett band! Alltså en grupp med flera gitarrister, basister, trummisar och sångare. Drömmen vore ju ett tjugomannaband. Vi har ju fokuserat på enskilda individer tidigare, eftersom programmet heter "Idol" och inte "Idolerna". Jag har inte pratat med någon annan om det här, säger Laila Bagge.

1 comment:

  1. tack för en bra blogg.
    själv är jag med i en spelmansstämma och vi pratar ofta om att vi borde söka till Idol. Om det blir så kommer flera att se programmet. Det är dumheter att satsa på personer med som bara sjunger.

    nogpratat för idag, utfodringen sköter inte sig själv.

    /Lars K. Stengård

    ReplyDelete